EQultrasound

EQultrasound to nowoczesne urządzenie wspomagające leczenie wielu urazów i schorzeń mięśni, ścięgien i stawów u koni. Jego działanie polega na stymulowaniu systemów autonaprawczych organizmu, pozwalających na naturalne zaleczenie procesów patologicznych. Dzięki tej stymulacji proces regeneracji ulegnie skróceniu o połowę w porównaniu do stosowania tradycyjnych metod leczenia. Dodatkowo możemy skrócić czas zupełnego wykluczenia konia z pracy.

EQultrasound to urządzenie do fizykoterapii oparte na ultradzwiękach niskiej częstotliwości, które łączy w sobie 3 podstawowe działanie na tkankę:

1. Mechaniczne pobudzanie wibracjami - pobudza metabolizm tkanek i mikroprzepływ krwi, czego rezultatem jest wzrost lokalnego natlenowania oraz aktywacja enzymów, co skutkuje szybszym gojeniem poddawanych jej obszarom.

2. Diatermia (ciepło głębokie) - powoduje ocieplenie głębszych warstw tkanek bez wzrostu temperatury na powierzchni skóry. To ciepło głębokie przyczynia się to wzrostu aktywności metabolicznej tkanki oraz enzymów w niej zawartych. Lokalne rozszerzenie naczyń prowadzi do zwiększenia przepływu krwi oraz poprawia miejscowe odżywienie i natlenienie tkanki, co w konsekwencji przyspiesza usuwanie substancji odpadowych generowanych przez uszkodzenie (te z kolei pobudzają zakończenia nerwowe i wywołują ból). Diatermia ma działanie uśmierzające ból oraz przyspieszające zdrowienie tkanek.

3. Shockwave - w urządzeniu EQultrasonud jest całkowicie bezbolesny, w przeciwieństwie do klasycznego urządzenia do ESWT, a posiada taki sam efekt działania.

Urządzenie EQultrasound może być stosowane w leczeniu następujących patologii:

- urazy tkanek miękkich

- nadwyrężenia mięśni

- nadmierne napięcie i sztywność mięśni

- przewlekłe patologie mięśni (atrofia, zwłóknienia)

- miopatia zwłóknieniowa

- zapalenie/uszkodzenie ścięgna

- zwapnienie ścięgna

- zapalenia/urazy więzadeł

- zapalenie kaletki

- artroza

- mikrourazy

- stłuczenia kości

- osteoartritis

- krwiaki we wczesnym i późnym etapie rozwoju

- obrzęki

- zmęczenie mięśniowe

- tkanka bliznowata/zbliznowacenia

Dodatkowo rehabilitacja przy użyciu urządzenia EQultrasound zwiększa ruchomość stawów, zapobiega zesztywnieniom ścięgien i więzadeł - zwiększa ich rozciągliwość i wytrzymałość, działa przeciwbólowo na zmęczone mięśnie, ale także rozgrzewa je przed treningiem.

EQultrasound jest bezpieczny, szybki i bezbolesny!

Galeria